4/14/2020

Dr Cate Howell - "Intuicja. Uwolnij jej siłę"





💬

Tytuł : Intuicja. Uwolnij jej siłę 
Autor: Dr Cate Howell
Wydawnictwo: Czarna Owca
Moja ocena: ⭐⭐⭐/6

💬


Dr Cate Howell to lekarz z wieloletnim doświadczeniem w pracy psychologa i psychoterapeuty, specjalizuje się również w hipnoterapii. Prowadzi liczne warsztaty z zakresu psychologii  i psychoterapii. W kręgu jej zainteresowań leżą także depresja, lęki, czy intuicja.

"Intuicja polega na nawiązaniu relacji z własnym ja i własną wiedzą wewnętrzną".

Na początek pozwolę sobie zwrócić się głównie do kobiet, ponieważ to głównie w naszym kierunku pada zazwyczaj stwierdzenie "kobieca intuicja". Drogie Panie ta książka jest wprost stworzona dla nas! Chyba każda z nas chociaż raz w życiu, na pytanie "skąd wiesz" odpowiedziała bez namysłu "intuicja". Ja osobiście w swoim życiu tylko raz  spotkałam się z takim faktycznym zjawiskiem intuicji, kiedy to czułam całą sobą, moja podświadomość aż krzyczała, wiedziałam iż właśnie na drugim końcu Polski dobiega końca mój pierwszy prawdziwy, ówcześnie najważniejszy dla mnie związek. Nie mogłam zatem przejść obojętnie obok takiego tytułu. 

 "Intuicja. Uwolnij jej siłę" autorstwa Dr Cate Howell to praktyczny przewodnik po ludzkim umyśle. Jest to poradnik zawierający przede wszystkim ogromną ilość wiedzy z zakresu psychologii, ludzkiego umysłu i oczywiście wiążącej się z tym intuicji. 
Książka podzielona została na trzy części:

1. Teoretyczną - podejmującą tematykę intuicji z perspektywy różnych dziedzin wiedzy i różnych poglądów. W tej części przedstawiono również definicję i rolę intuicji. 

2. Teoretyczno - praktyczną - w której wiedza poparta została praktyką. W tej części czytelnik realizuje powierzone mu przez autorkę zadania, ale przede wszystkim rozpoczyna swoją drogę z medytacją w praktyce. 


3. Teoretyczno - praktyczna - ale już bez dodatkowych zadań do wykonania. 

Poradnik ten jest świetnym przykładem pracy czytelnika z książką, ponieważ przez całą lekturę towarzyszy czytającemu jego "Ogród intuicji - dziennik". Autorka poprzez zadawane pytania sprawdza niejako swojego czytelnika - ucznia, co zapamiętał i czy jest w stanie w jakiś sposób odnieść się do danej partii materiału. Ale nie bójcie się. To nie szkoła, tutaj testów już się nie pisze. To dorosłe życie. Autorka chce po prostu przepracować z czytelnikiem materiał, który stanowił treść poprzedniego rozdziału. I uwierzcie mi na słowo, wnioski, do których dojdziecie zaskoczą was samych. 

Każdy temat podjęty przez dr Howell kończy się krótkim podsumowaniem i przypomnieniem danego zakresu wiedzy. Wiec nawet jeśli czegoś zapomnieliście, będziecie mieli możliwość  jeszcze do tego wrócić. 

Jestem pod bardzo dużym wrażeniem ilości wiedzy, jaka została przelana na strony tej książki. Ale najbardziej niesamowite jest dla mnie  to w jak prosty i przystępny sposób autorka przedstawiła naprawdę trudne informacje. Miałam w ręce niejeden poradnik i z większości, z nich szybko rezygnowałam, ponieważ zwyczajnie nie rozumiałam i nie przyswajałam przekazywanych informacji. W przypadku tego poradnika możecie być spokojni, cała wiedza wchodzi z niesamowitą lekkością. Nie oznacza to jednak, że książka nie wymaga skupienia. Jest to w końcu poradnik psychologiczny. 

Jedynym minusem jaki według mnie ma książka dr Howell, jest brak plików audio do odsłuchania zamieszczonych w książce propozycji medytacji. Dla mnie ciężko było zapamiętać treść medytacji, a później odtworzyć ją w myślach. 

Poza tym jestem w 100% pewna, że wrócę do lektury tej książki by wycisnąć z niej jeszcze więcej dobrego. Polecam wam z całego serca tę książkę. Usiądźcie wygodnie i wspólnie z dr Cate Howell  odkryjcie tajniki swojego umysłu. Jest to poradnik, do którego z przyjemnością wrócicie nie raz. Dlatego piszcie ołówkiem ;) 

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca. 

~Molik 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © BookMolik , Blogger